HOT NEWS! Zlevnili jsme oblíbený kousky o 25 %. Mrnki do slev.
Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Navigace:

Smileys ve streetwearu

Píše Dominik, 10. 6. 2020

Kdo by to byl řekl, že smajlík, jeden z nejuniverzálnějších symbolů na světě, bude mít tak pestrou historii. Žlutý kruh, dvě tečky namísto očí, tenká linka jako úsměv a dodnes to je snad nejpoužívanější motiv ve světě módy.

Údajně se poprvé dostal do povědomí veřejnosti roku 1963 v americkém seriálu pro děti „The Funny Company“, kde byl vyobrazen jako logo dětského klubu.

Ve stejnéobě vznikla reklamní kampaň pro pojišťovací firmu, kterou vytvořil grafik a markeťák Harvey Ball . Použil v ní právě žlutého smajlíka, aby motivovalzaměstnance k úsměvu.

Až v roce 1972 si firma „The Smiley Company“ zaregistrovala smajlík jako svou obchodní značku. Jejich posláním bylo šířit radost a veselí po celém světe. Tuto práci se jim daří odvádět už skoro 50 let. Například zakladatel Franklin Loufrani vytvořil smajlíkové emotikony, které jsou nám dnes tak důvěrně známé a většina z nás už si bez nich neumí představit psaní po chatu nebo smskách.

Po čase se smajlík stal symbolem různých subkultur, především hudební „rave culture“. K té odkazuje i nová Queens kolekce nabitá pozitivní energií stejně jako naše heslo #PositiveVibesOnly.

A protože to s positive vibes myslíme vážně, rozhodli jsme se z každého prodaného trička poslat 100,- na dobročinné iniciativěBreakfaststory, která zajišťuje bezplatné obědy pro pro seniory a maminky samoživitelky. A to je správná věc.

Tady ti přikládám odkaz na dokument o smajlíkovi, který rozhodně stojí za vidění. A pokud jsi na pozitivní vlně stejně jako my, podpoř dobrou věc koupí trička, které budeš moct hrdě nosit. 




Přečti si ještě něco!

Ups! Váš prohlížeč už něco pamatuje a doporučujeme ho upgradovat. Naše stránky v něm nemusí fungovat správně ;(