☃️ Zažij vánoční pohodu v teple zimního streetwearu a navíc, DOPRAVA a VRÁCENÍ až do 15.1. ZDARMA. ZAŽÍT
Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Přejít k obsahu:

Smileys ve streetwearu

Píše Dominik, 10.06.20

Kdo by to byl řekl, že smajlík, jeden z nejuniverzálnějších symbolů na světě, bude mít tak pestrou historii. Žlutý kruh, dvě tečky namísto očí, tenká linka jako úsměv a dodnes to je snad nejpoužívanější motiv ve světě módy.

Údajně se poprvé dostal do povědomí veřejnosti roku 1963 v americkém seriálu pro děti „The Funny Company“, kde byl vyobrazen jako logo dětského klubu.

Ve stejnéobě vznikla reklamní kampaň pro pojišťovací firmu, kterou vytvořil grafik a markeťák Harvey Ball . Použil v ní právě žlutého smajlíka, aby motivovalzaměstnance k úsměvu.

Až v roce 1972 si firma „The Smiley Company“ zaregistrovala smajlík jako svou obchodní značku. Jejich posláním bylo šířit radost a veselí po celém světe. Tuto práci se jim daří odvádět už skoro 50 let. Například zakladatel Franklin Loufrani vytvořil smajlíkové emotikony, které jsou nám dnes tak důvěrně známé a většina z nás už si bez nich neumí představit psaní po chatu nebo smskách.

Po čase se smajlík stal symbolem různých subkultur, především hudební „rave culture“. K té odkazuje i nová Queens kolekce nabitá pozitivní energií stejně jako naše heslo #PositiveVibesOnly.

A protože to s positive vibes myslíme vážně, rozhodli jsme se z každého prodaného trička poslat 100,- na dobročinné iniciativěBreakfaststory, která zajišťuje bezplatné obědy pro pro seniory a maminky samoživitelky. A to je správná věc.

Tady ti přikládám odkaz na dokument o smajlíkovi, který rozhodně stojí za vidění. A pokud jsi na pozitivní vlně stejně jako my, podpoř dobrou věc koupí trička, které budeš moct hrdě nosit. 




Přečti si ještě něco!

Ups! Vypadá to, že tvůj prohlížeč je velmi starý. Doporučujeme ho upgradovat. Naše stránky v něm nemusí fungovat správně ;(