Často kladené otázky (F.A.Q.)

Kolik mě bude stát poštovné?

Mrkni sem, kde najdeš všechny ceny dopravy. Konečná částka poštovného závisí hlavně na tom, jak velkou máš objednávku a do jaké země si ji necháváš poslat.


Může mi pošťák doručit balíček v čase, který si sám vyberu?

Bohužel to nejde. U PPL se ale můžeš při potvrzování doručení domluvit s kurýrem, kdy by se ti to hodilo. Balíček si taky můžeš nechat poslat na nejbližší poštu nebo do balíkovny a vyzvednout si ho, až půjdeš kolem.


Jak funguje doprava Českou poštou?

Česká pošta nabízí tři způsoby doručení. Balík do ruky je klasická doručovací služba. Zásilku ti přiveze pošťák až domů a dá ti ji přímo do ruky. Před tím ti ještě pošle SMS nebo email, abys věděl, kdy se můžeš na svůj nový kousek těšit. Nebýváš přes den doma? Tak jdi do Balíku na poštu. Vyzvednout si ho můžeš hned další pracovní den, co ho pošleme. Česká pošta ti to ještě předem potvrdí SMSkou nebo emailem. Nechce se ti chodit na poštu? Pak je tu ještě služba Balík do balíkovny. Balíček si můžeš vyzvednout ve 120 výdejních místech po celé republice. Stačí si jen vybrat to nejbližší. SMSkou nebo emailem ti přijde upozornění, až tam zásilka dorazí, a taky kód pro vyzvednutí.


Jak funguje doprava PPL?

Stejně jako u České pošty by ti měl balíček přijít do 24 hodin po tom, co ho předáme dopravci. PPL kurýr ti ještě předem zavolá a domluví se s tebou na čase doručení zásilky. Nechceš se vázat na konkrétní hodinu? Hodí se ti to spíš o víkendu? Vyzvedni si svůj balíček v partnerské pobočce PPL (PPL Parcel Shop), kterou máš nejblíž. Najdeš je skoro na každém roku, mrkni tady. Až tam zásilka bude, PPL ti pošle SMSku s heslem pro vyzvednutí.


Dorazil mi email, že jste poslali objednávku, ale na stránkách dopravce zásilku nemůžu dohledat. Co je špatně?

Objednávka ještě nejspíš čeká u nás na skladě, až si pro ni dopravce přijede. Nebo se taky mohlo stát, že už ji má u sebe, ale ještě ji nenahrál do systému pro sledování zásilek. Až tam objednávka bude, najdeš ji online na webovkách dopravce a uvidíš, kde se zrovna nachází a za jak dlouho ji máš doma.


Co když mě dopravce nezastihne doma?

Když nebudeš doma, Česká pošta ti balíček uloží na nejbližší poště, kde si ho pak můžeš vyzvednout. PPL ho odveze zpátky do depa. Můžeš si ho vyzvednout přímo tam, nebo se s nimi domluvit na jiném termínu doručení.


Objednávka mi byla odeslána, ale dopravce mi ji stále nedoručil, jak to?

V e-mailu o odeslání objednávky najdete číslo Vašeho balíčku. Nejprve se tedy podívejte na stránky dopravce, kterého jste si zvolili (www.ceskaposta.cz či www.ppl.cz) a v sekci Sledování zásilky zadejte číslo Vašeho balíčku a zjistěte si, kde se zrovna Váš balíček nachází. Pokud je stále na cestě, vyčkejte prosím, případně kontaktujte přímo dopravce. V případě, že je uložen na Vaší poště, či v depu dopravce, vyzvedněte si balíček tam, případně dopravce kontaktujte telefonicky a domluvte si náhradní termín dodání (týká se pouze PPL).


Jak zjistím, kde se moje zásilka zrovna nachází?

Je to jednoduché. Dopravce si od nás balíček vyzvedne, potom ho nahraje do systému a ty můžeš jeho cestu k tobě sledovat online. Mrkni na www.ceskaposta.cz nebo www.ppl.cz a dozvíš se víc.


Kdo může moji zásilku převzít?

Objednával sis na dobírku? Zásilku může převzít a zaplatit kdokoliv, kdo bude zrovna doma. Do Balíkovny (Česká pošta) a PPL Parcel Shopu taky nemusíš osobně, můžeš pověřit třeba kamaráda. Stačí, když bude mít heslo nebo kód pro vyzvednutí zásilky. Na poště nebo v depu si ji ale musíš vyzvednout osobně. Potřebuješ k tomu průkaz totožnosti, na kterém musí být stejné jméno jako na zásilce.