Queens je nově součástí skupiny Footshop

Queens je nově součástí Footshop rodiny

Footshop se spojuje s Queensem, svou největší konkurencí. Na poli streetwearu tak vzniká silný hráč s tržbami přes 1 miliardu korun. Obě značky budou i nadále fungovat samostatně a oslovovat vlastní cílovou skupinu. K uskutečnění akvizice, jejíž příprava trvala půl roku, pomohly Footshopu prostředky získané v kampani Crowdberry. 
 
Koupě pro Footshop znamená výrazné rozšíření sortimentu skupiny a zároveň větší profilaci jednotlivých brandů. Značka Queens stála u zrodu tuzemské sneakers scény a za 17 let působení je v oblasti streetwearu pojmem. Footshop jakožto lídr ve středoevropském regionu v online prodeji streetwearové módy si už delší dobu buduje pozici odborníka na exkluzivní limitované kolekce a zároveň vyniká v zahraniční expanzi. 
 
Queens je známá a důvěryhodná značka, kterou jsme už od založení Footshopu považovali za důležitou inspiraci a našeho nejvýznamnějšího konkurenta. S velkou úctou budeme přistupovat k dalšímu rozvoji značky ve spolupráci se současným marketingovým týmem Queens. Každý brand bude mít vlastní identitu, strategii a zákazníka. Neplánujeme prosazovat Footshop, ale těžit ze silných stránek obou firem. Queens může expandovat do zahraničí po vzoru Footshopu, ten sa naopak zaměří na prodej prémiového oblečení,” říká o uzavřeném obchodu Peter Hajduček, majitel a CEO Footshopu.
 
Mám radost, že se spojují dva silné a unikátní lokální brandy, dlouho jsme byli kvalitní konkurenti, inspirace byla oboustranná! Footshop využije silné stránky obou pro progresivní budoucnost. Věřím, že Queens tým bude přínosem i pro Footshop, který se díky akvizici rozrůstá o další nadšence pro tenisky a hlavně streetwear. Já osobně se těším po 17 intenzivních letech na čas s rodinou na horách a pouštím své skoro dospělé Queens baby do světa,“ komentuje za Queens jeho zakladatelka Lenka Ondruchová.
 
Obchod je pro obě značky velice důležitým a strategickým milníkem. Transakcí vznikne jeden z nejsilnějších hráčů na českém a slovenském trhu v segmentu streetwearové módy s tržbami přes 1 miliardu korun. “Půjde o navázání skutečného partnerství, které je o spolupráci, sdílení know how, učení se navzájem a o využívání všech synergií. Naším hlavním záměrem je maximálně podpořit růst Queensu, zachovat ducha a kulturu společnosti a udržovat a rozvíjet silnou značku Queens. Vedle toho budeme společně pracovat na analýze provozních a back office funkcí s cílem postavit efektivní a škálovatelnou platformu umožňující podporovat růst obou firem,” říká Martin Katzer, COO Footshopu. 
 
Footshopu k první akvizici pomohli soukromí investoři z investiční platformy Crowdberry, kde v loňském roce firma získala 3 miliony Euro. 
 
Akvizice Queens představuje novou éru platformy Footshop v oblasti streetwear e-commerce a další impuls pro už tak mimořádný růst této výjimečné firmy. Kombinací zkušeností obou týmů a rozšířením zaměření Footshopu tak vzniká potenciál pro celou Evropu. Jsme nadšení, že i díky investorům Crowdberry přinese spojení s Queens unikátní produkty v prodeji streetwear módy pro online i offline zákazníky,” poznamenává Daniel Gašpar, partner Crowdberry. 
 
Na růstu Footshopu se dlouhodobě podílí také investiční skupina ENERN. 
 
“Máme obrovskou radost přivítat Queens do rodiny. Nová energie přináší Footshopu potenciál oslovit nové zákazníky a potvrdit tak pozici lídra na klíčových trzích Evropy. Těšíme se na společnou cestu, ale také na další novinky, které tento rok Footshop přinese.”  Tomáš Pačinda, investiční skupina ENERN.
 
Do skupiny Footshop kromě Queens patří i technologický startup FlexDog, který slouží na vyhledávání těch nejzajímavějších tenisek.

8. 2. 2021


Zpět